מאפייני גומי / בלאי כתוצאה מחימום באוויר

בלאי כתוצאה מחימום באוויר

בלאי כתוצאה מחימום באוויר

יש צורך לקבוע כיצד נפגעות תכונות הגומי כתוצאה מחימום כדי לבדוק אילו חומרים נדיפים עלולים להשתחרר בתהליך. החומרים הנדיפים המשתחררים בעת חימום, כמו נוגדי חמצון, עלולים לעבור לתערובות גומי אחרות וכתוצאה מכך להשפיע על קצב ההתבלות של אותן תערובות. אויר חם גורם לבלאי בתערובות גומי, לכן התערובות עוברות בדיקות מסוג זה.

חשיבות

אחד הנושאים המעסיקים מהנדס תכנון מוצר היא אורך החיים הצפוי של רכיב. המאפיינים של גומי מגופר משתנים לאורך השימוש, לכן אלסטומרים ומוצרי גומי חייבים להיות עמידים בפגיעה במאפיינים הפיזיקליים לאורך זמן כתוצאה מהתחמצנות ומהזדקנות תרמית.

בדיקה (ASTM D865-99)

המתקן לבדיקת הזדקנות כתוצאה מחימום כולל מבחנות בדיקה עשויות זכוכית בורוסיליקט, בקוטר 38 מ"מ (1.52 אינץ') ואורך 300 מ"מ (12 אינץ'), המחוממות באופן אחיד בציוד מתאים כמו אמבט שמן או מים או בלוק מתכת.

דגימות לבדיקה ולהשוואה נלקחות מחומרים שסיימו גיפור לפחות 24 שעות קודם.

חישובים

תוצאות הבדיקות של זיקון בחום לכל תקופת הזדקנות מבוטאות כאחוזי שינוי בכל מאפיין פיזיקלי (חוזק מתיחה, התארכות מרבית, עומס מתיחה), ומחושבות לפי הנוסחה הבאה:

P = (A – O)/O X 100

כאשר:

  • P = שינוי במאפיין, %
  • O = ערך מקורי
  • A = ערך לאחר זיקון

תוצאות/דיווח

באמצעות הנוסחה לעיל, התוצאות מדווחות כאחוזי השינוי תוך הקפדה לכלול חזרה על בדיקות ושחזור תוצאות. חשוב לכלול פרטים אלה כאשר התוצאות על סוגי דגימות שונים מוצגות במקביל לתוצאות ממעבדות בדיקה אחרות.

טכנו עד - הכתובת שלך למוצרי גומי לאטימה
פנה אלינו

תישארו מחוברים

הצטרף לבלוג ולניוזלטר שלנו

    קראתי ואני מסכים לטכנועדמדיניות הפרטיות

    מזל טוב, אתה מחובר
    בדוק את הדוא"ל שלך כדי לאשר את המנוי שלך

    פססט .. היי!
    ניתן לחפש מוצרים כאן