מאפייני גומי / בלאי בתנור אוויר

בלאי בתנור אוויר

בלאי בתנור אוויר

חשוב לקבוע את ההשפעה של טמפרטורות חמות על המאפיינים הפיזיקליים של גומי מגופר. כיוון שהבדיקות מתבצעות בתנורים מחוממים, ההשפעות תלויות בסביבת המעבדה ובתנאים שלה, ויש לנתח אותן למטרות השפעה.

חשיבות

אחד הנושאים המעסיקים מהנדס תכנון מוצר היא אורך החיים הצפוי של רכיב. המאפיינים של גומי מגופר משתנים לאורך השימוש, לכן אלסטומרים ומוצרי גומי חייבים להיות עמידים בפגיעה במאפיינים הפיזיקליים לאורך זמן כתוצאה מהתחמצנות ומהזדקנות תרמית.

מדידה

דגימות בעלות מאפיינים כימיים דומים נתלות בתנורים שנועדו לסחרר אוויר חם בלחץ אטמוספרי. מומלץ להשתמש בתנור המחלק את הקיבולת הזמינה למספר תאי זיקון כדי להפריד בין הדגימות הנבדקות. בדיקות אלו מבוצעות כך שמתבצע רישום אוטומטי של הטמפרטורה לאורך הזמן. חימום האוויר מתבצע חיצונית במקור, ולא בתנור עצמו.

גודל הדגימה של החומר הנבדק צריך להספיק כדי לאפשר לקבוע את המאפיינים המקוריים בשלוש דגימות, וכן בשלוש דגימות או יותר לכל תקופת חשיפה של הבדיקה. חייבות לחלוף לפחות 24 שעות מסיום הגיפור של הדגימות ועד לתחילת תהליך בדיקת הזיקון.

חישובים

תוצאות הבדיקות של זיקון בחום לכל תקופת הזדקנות מבוטאות כאחוזי שינוי בכל מאפיין פיזיקלי (חוזק מתיחה, התארכות מרבית, עומס מתיחה), ומחושבות לפי הנוסחה הבאה:

P = (A – O)/O X 100

כאשר:

  • P = שינוי במאפיין, %
  • O = ערך מקורי
  • A = ערך לאחר זיקון

תוצאות/דיווח

באמצעות הנוסחה לעיל, התוצאות מדווחות כאחוזי השינוי תוך הקפדה לכלול חזרה על בדיקות ושחזור תוצאות. חשוב לכלול פרטים אלה כאשר התוצאות על סוגי דגימות שונים מוצגות במקביל לתוצאות ממעבדות בדיקה אחרות.

טכנו עד - הכתובת שלך למוצרי גומי לאטימה
פנה אלינו

תישארו מחוברים

הצטרף לבלוג ולניוזלטר שלנו

    קראתי ואני מסכים לטכנועדמדיניות הפרטיות

    מזל טוב, אתה מחובר
    בדוק את הדוא"ל שלך כדי לאשר את המנוי שלך

    פססט .. היי!
    ניתן לחפש מוצרים כאן